26 Kasım 2010 Cuma

Ayva Reçeli



Ayva reçeli bu aralar gündem de...İlkay da yedikten sonra
bende yapmaya karar verdim..
2 kilo ayvanın kabuklarını soyup çekirdek kısımlarını temizledim
2 kilo kadar şekerle bir kaç saat beklettim
beklentiğim sürece ayvalar bayağı su verdiği için su eklemeyip ocağa aldım..tabi siz reçeli eğer daha sulu severseniz ekleyebilirsiniz..
ben biraz taneli sevdiğim için kendi suyu yeterli geldi...
önce biraz harlı ateşte sonra kısık ateşte ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirdim..
Ayva çekirdeklerini eklemeyi unuttuğum için
 renk almaz diye düşündüm ama reçel soğudukça renk de yerine geldi..
Not: Reçelin pişmesinde dikkat edeceğiniz nokta ayvalar yumuşadığı an ocağı kapatmanız
aksi halde ayvalar sertleşir..
eğer bu konuda endişeniz varsa ayvaları az bir suda  haşlayıp şekeri bir bardak su ile kaynattıktan sonra ayvaları ekleyebilirsiniz...

3 yorum:

  1. ne güzel yurda dönmüşsünüz darısı bize:)
    elinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. rengi billur gibi olmus en sevdigim receldir ayva rceli recelsiz bir kahvalti düsünemiyorum elinize saglik

    YanıtlaSil
  3. Çekirdeklerini koymadığınız halde rengi ne kadar güzel olmuş el mahareti demek ellerinize sağlık ALLAH iyi günlerde Tüketmek nasip etsin sevgiler canım

    YanıtlaSil