14 Aralık 2010 Salı

Lahmacun

1 paket hamur mayasını 1 tatlı kaşığı tuz1 tatlı kaşığı şekerle ılık suyun içinde eritiyoruz.1kg un ,hazırladığımız bu karışım ve 2 yemek kaşığı sıvı yağla bir hamur yoğuruyoruz.Bu hamurdan servis tabağı büyüklüğünde açılmak şartıyla 12-13 adet beze yapılıyor. 
Kıymanın içine bol soğan ,domates,maydanoz baharat katılıp biraz sıvı yağ eklendikten sonra iyice karıştırıyoruz,kıymayı  merdane ile açılmış hamurların üzerine yayıyoruz..
Almanyadan getirmiş olduğum pişirme tavasın da pişirdim,kapaklı olan elektirikli tavalardan burda da var sanırım..
Ama siz fırında da pişirebilirsiniz..

6 yorum:

  1. Mis gibi çıtır çıtır ev lahmacunu. sabah sabah canım çekti arkadaşım ne güzel olmuş bunlar böyle.
    Ellerine sağlık olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık lahmacun nefis görünüyor.Denemek isterim :)

    YanıtlaSil
  3. dokuzuncubulut arkadaşım... ben size bir türlü yorum yazamıyorum.. hep kod yenile uyarısı alıyorum.. sorun bende mi acaba??

    YanıtlaSil
  4. pratik güzel bi tarif ablacım ama ben iç malzemesini hazırlayıp fırına gönderiyorum dahada pratikleştiriyorum :):)
    Ellerine Sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çok seviyorum lahmacunu bizim gençliğimizde hamburgerler yoktu lahmacunuda bilmiyorduk yeni yeni çıkıyordu okulda harçlığımla hemen lahmacun alırdım diyeceksiniz lahmacun yenimi çıktı diye ama ben şu anda 60 yaşımdayım siz benim büyük kızımla aynı yaştasınız. Bu güzel lahmacunlara hayır diyecek kimse yoktur herhalde yemek konusunda gerçekten çok başarılısınız .Bende elektrikli tavada yapıyorum yanlız üzerlerini fırının üstünü yakıp biraz fırında bekletiyorum tavada üzerleri sanki biraz tam pişmiyor gibi geliyor Ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Pişirme tepsisi harika.İnşallah bende bulurum.Bu tepsiyle pekçok şey yapılıyor sanırım?

    YanıtlaSil